Saknad som gör ont

Ibland kommer den över mej när jag är som minst förberedd. Saknaden av Sverige och dom som finns där. Mest mamma, pappa och min bror såklart men även mormor, farmor, faster, moster, kusiner och mina fina vänner. Önskar att vi kunde ses oftare!

 

blogg-2

blogg14-2

img_8784

4 reaktioner till “Saknad som gör ont

  1. Det är tufft att vara långt hemifrån! Nu bor jag bara 100 mil från min familj (mamma och pappa) men det är ändå sjukt jobbigt ibland. Är tacksam coh glad för skype och att vi i alla fall ligger i samma tidszon! Brukar spelar wordfeud med min mamma, då vet jag att hon finns där fast vi inte pratar 🙂

  2. Jag känner likadant. När jag var yngre ville jag så hemskt hemskt gärna flytta utomlands och reste jättemycket tills jag till slut faktiskt flyttade från Sverige. Efter bara några år nu har jag sån JÄDRA hemlängtan, det är som att jag blivit supersvensk av att vara i väg. Jag saknar att ha nära till mina vänner hemma och till min familj. Jag saknar att allt fungerar så bra och så smidigt och svensk mat och svensk humor och ja, jag vet inte. Som tur är planerar vi nu en flytt till Sverige – min partner råkar nämligen äska mitt hemland och förstår att jag vill hem. Jag är tacksam. Dessutom pratar vi att skaffa barn och vi vill under inga omständigheter skaffa barn i ett land där bara jag kan vara hemma med barnet – för oss båda två (och särskilt för min partner) är det viktigt med föräldraledighet som möjliggör att båda får hemmatid.

    Så jag förstår dig! Hur mycket man än trivs och älskar sitt liv och sitt nya land finns det ändå en saknad som liksom inte vill försvinna.

Kommentera

