Rest Mode

 

 

Dagen har gått i ett så nu är det rest mode som gäller. En sugarfree och gluten free salted caramel truffle från mitt favoritcafe i stan samt en kopp pepparmintste med kanelsmak. Låter galet men teet är faktiskt riktigt gott! Och tryffeln sen då, ja det behöver knappast nämnas – beroendeframkallande!

Jag var hos en osteopath idag som knäckte ut hela min ryggrad. Jäklar vad det knäppte, väldigt obehagligt ljud men så skönt efteråt. Nacken lämnade hon dock ifred då hon bedömde den som för ömtålig för att knäcka men hon masserade flera trigger points och muskelknutar.

Jag är så glad att jag tog tag i det och faktiskt bokade en tid, först tänkte jag strunta i det då jag avskyr att komma in till läkare och känna att jag inte har något där att göra och tar upp deras tid i onödan. Jag går aldrig till läkaren om jag verkligen inte MÅSTE… Och i det här fallet hade jag först tänkt strunta i det men nack- och ryggskador skrämmer mej så mycket samt att jag alltid haft en väldigt känslig nacke.  Och just whiplash har jag sen tidigare läst och hört en hel del om, och förstått att även mindre krockar som min kan påverka en i flera år om man har otur. Särkilt om det går obehandlat.

Gick in till Medical Centre och bad om råd var jag helst borde vända mej och fick rådet att just osteopathy är väldigt bra då dom behandlar hela kroppen, inte bara symptom och kvinnan jag fick tid hos kunde verkligen sin sak. Jag kände mej så mycket bättre och mjukare i ryggen efter behandlingen men jag har haft ihållande huvudvärk sen olyckan… Förhoppningsvis släpper det om ett par dagar. Osteopathen (alltså vad heter det på svenska egentligen?) sa att man kan känna sej som allra stelast 36-48 timmar efter olyckan. Jag måste även hålla ett öga på barnen och se om dom klagar över smärta eller onormal trötthet/aptitlöshet.

Nu ska jag vika tvätt och sen titta på ett nytt avsnitt av The Kardashians – lättsmält nöje, precis vad jag känner för ikväll.

Kommentera

