Med huvet på sne

 

IMG_3544

 

Jag idag! Fråga mej inte varför jag lägger huvet på sne sådär. Måste sluta med det…

Har precis beställt en hög med kläder från Cotton On, ooooh spännande! Shoppingen här i Queenstown är rätt begränsad (även om det blivit bättre!), framförallt när det gäller barnkläder. Eller förresten kan jag inte påstå att det finns mängder att välja på för mej eller C heller.

Det är mycket surf shops och ski shops som säljer dyra märkeskläder och så några boutique style klädaffärer men även där är priserna ordentligt saftiga. Sen finns det några billiga kedjor som säljer urusel kvalitet och dom undviker jag helst.

Jag saknar ett H&M eller Cotton On. Just därför beställer jag hellre online, antingen från ovan två eller Boohoo.com som är ett australiensiskt onlineföretag. Typ som nelly.com. Det är lite chansning i början innan man lärt sej storlekarna på olika märken men nu lyckas jag för det mesta att klicka hem rätt grejer.

Till barnen beställer jag alltid en eller två storlekar större så att dom har att växa i. Särskilt A växer så det knakar nu ett tag! Hon behöver en helt ny sommargarderob i år medan L faktiskt inte behöver så mycket alls. Det är det som är mest positivt med att barn bär skoluniform här, dom behöver färre kläder!

Men något som jag klickade hem var två rash tees var till barnen, badtröjor alltså. Det är ett måste i den starka solen! I januari åker vi ju till Australien i en vecka och då lär det badas en hel del… 🙂

 

 

 

Kommentera

