First Dance Lesson

Idag hade A sin första danslektion! Vi har noterat hur mycket hon älskar musik och dans så jag kollade upp danslektioner för barn i hennes ålder och det finns en grupp som träffas varje fredag kl 10. Det är samma  dag och tid som vi i vanliga fall åker till Site och hoppar trampolin. Lite synd att det krockar för hon älskar ju det också men lite variation kan ju inte skada.

Hon var tveksam till en början och sa att det skulle vara för svårt och att hon hellre ville åka och hoppa trampolin men så hade hon jätteroligt! Nivån var rätt lagom för det mesta tycker jag, men några danser gick lite väl fort för två- och treåringar. Det var inte många som hängde med, inte ens jag själv (även om det säger rätt lite he he).

Då la sej A raklång på golvet med ansiktet nedåt och jag fick lirka lite med henne för att få henne att titta upp igen. Så ja, lite ambitiöst var det stundtals men i det stora hela tycker jag att det var bra upplägg med mycket fokus på lek och rörelse. Om A vill så åker vi absolut tillbaka!

 I slutet fick alla barn ett klistermärke av instruktören – mycket uppskattat 🙂


  

Kommentera

