Kvällspromenad

Idag har jag varit så himla trött, men på kvällskvisten så fick jag en liten släng av energi så tog med kidsen på en promenad efter middagen. Mest för att C skulle få lugn och ro en stund efter att han kom hem från jobbet. Barnen är oftast som vildast just efter middagen, ni som har barn vet vad jag menar. Tiden innan man har städat undan, duschat/badat dem och fått på pyjamas kan kännas lite som ”a race against time”. Eller som en nervpirrande balansgång mellan absolut glädje och total kaos. He he….

Hursomhelst promenad var det bästa vi kunnat göra, det blev en mysig stund tillsammans där barnen fick utlopp för överskottsenergi och vi fick chans att prata om dagen som varit och planerna inför helgen. När vi kom hem så blev det en snabb dusch och sen bums i säng efter saga. Dom somnade som små stockar!

Nu blir det movie-tajm här för mej och C. Vi ska bara fixa te och plocka fram godiset först 🙂


  

  

5 reaktioner till “Kvällspromenad

    1. Hej Linnea! Jag bor på Nya Zeeland numera men bodde i Australien 2005-2007, pluggade till PT på Sunshine Coast när jag bestämde mej för att åka över till NZ och Queenstown på ett av skolloven. Fann kärleken och blev kvar! Det finns lite mer att läsa om mej under fliken ”About Me” 🙂

  1. Gillar verkligen din blogg mer och mer, dina inlägg är varierande och du skriver så bra! Man får känslan att du/ni mår bättre efter oerhört tuffa veckor, hoppas det är sant:)) Förstår att allt inte ”går över” utan att det är en lång process på olika sätt. Måste hylla dig för att du är ute så mycket med barnen, att du aktiverar de och samtidigt ger du dig själv motion. Naturen runt er är så vacker! Kul att du väver in lite hudprodukter också:)

    1. Men åh tack snälla Åsa! Vad glad jag blir att du gillar det jag skriver! Du har helt rätt i att allt är bra här hemma igen, C är tillbaka till sitt gamla jag vilket är positivt för det mesta 😉
      Och när det gäller att vara utomhus med barnen är det något jag älskar så det är lika mycket njutning för mej!

  2. Åh, han mår bra nu C? Så skönt om det håller i sig!
    Jag tänkte direkt att det skulle vara mörkt på en kvällspromenad, innan jag såg bilderna…

Kommentera

