Sunny Sunday

Igår hade jag en datorfri dag. Jag hängde med barnen, vi hoppade i vattenpölar, bakade saffransbullar, målade tavlor och gjorde våra egna pizzor – så mysigt! Det regnade så gott som hela dagen så det var perfekt att vara inne och pyssla. Men klockan sex när jag stod i ett bombnedslag till kök med pizzor i ugnen och en stor saffransdeg på jäsning funderade jag lite vad jag egentligen gett mej in på ha ha. Men det blev både middag och bullar till sist!

Idag däremot strålar solen från en blå himmel och det ska vi ta vara på! Då C haft en sex-dagars arbetsvecka så längtar jag ut och hitta på nåt för egen del nu på förmiddagen (lutar åt downhill) och sen blir det häng med barnen på eftermiddagen. Jag har lovat att vara barnvakt åt en av L:s kompisar så det lär bli full fart här hemma! Härligt att solen skiner så vi kan vara ute. Jag längtar så galet mycket tills vårt hus är färdigbyggt och vi kommer att ha en stor trädgård för barnen att leka i! Och sol hela dagen 🙂 Jag är så trött på mörka hus utan naturligt ljus. Visst, vi har haft fantastisk utsikt istället där vi bott men nu längtar jag efter ljus och värme.

Där vi är nu har vi nära till sjön och ser den från vårt fönster men tyvärr ligger det en väldigt ful camping ground framför oss. Det bor folk där året om och människorna där är lite speciella… Hmm. Behöver kanske inte säga mer. Inte direkt nånstans där jag vill att mina barn springer ner och leker. Har hört rykten om folk som är dömda för både det ena och andra som håller hus på campingen. Jag fasar för hur livat det kommer att vara över jul- och nyår… Men i februari/mars flyttar vi förhoppningsvis in i vårt nya hus! Alldeles lagom när sommaren börjar lida mot sitt slut och det här huset kommer vara ännu kallare än det är nu.

 

 Här är vår utsikt, underbar så länge man lyfter hakan tillräckligt mycket 😉


  

Kommentera

