Höjden av lathet?

Är det bara jag som hellre betalar 75 spänn för en biltvätt än att släpa ut högtryckstvätten och göra det själv? Idag körde jag igenom biltvätten med Forden och fick tyvärr en mindre trevlig överraskning när jag kom hem… Den har varit så smutsig att jag inte har sett att någon måste ha öppnat en bildörr på den och både lyckats med att skapa några mindre bucklor samt repat lacken. Skit också. C:s ögonsten. Det här kommer jag få höra…

Jag som tycker att jag varit så försiktig när jag parkerat men tydligen räckte det inte. Jag är ganska säker på att det skett vid L:s skola där alla har bråttom vid lämningarna plus att är på bakre delen så det är väl något barn som smällt upp passagerardörren. Suck. Helt ren blev den inte heller så jag ska ut nu och spola av den lite till (och där försvann vitsen med drive thru!). Men kanske kan en skinande ren bil göra C lite gladare?

Fasen vad han jobbar nu alltså, vi ses knappt alls. Nu i helgen ska han jobba både lördag och söndag och missar därmed A:s julshow imorgon. Känns ju inte så kul men det är inte mycket att göra åt. På måndag läggs vårt tak och det är därför allt förarbete måste göras klart under helgen.

Jag och barnen räknar dagarna tills morfar är här! Bara nio kvar nu… 🙂

 

Hej från biltvätten!

 

Kommentera

