När jag borde vika tvätt…

Jag har hittat en ny hobby! Eller dammat av en gammal kanske jag ska säga. Jag hittade nedan bok i bokhandeln, det är en målarbok för mindfulness. Måla för att slappna av med andra ord.

Jag har alltid älskat att måla, rita, skissa – you name it men sen jag fick barn så har tiden liksom inte funnits. Eller jag har inte tagit mej tid rättare sagt. Därför fastnade jag för den här boken. Att kunna sätta mej ner en kvart och måla en stund utan nån prestation och utan att behöva dra fram oljefärger och sen vara tvungen att städa undan. Väcka skaparlusten till liv liksom. För målandet är ju som allt annat, när du inte gjort det på länge så behöver du bli ”varm i kläderna” igen.

Elefanten nedan är min första testbild, jag är inte nöjd med varken färger eller sättet jag skuggat – jag mixat hejvilt. Men hey, det är min första teckning på väldigt länge. Även om det inte ens är på fri hand så som jag brukar(de) måla.

 


3 reaktioner till “När jag borde vika tvätt…

  1. Jag tycker din teckning blev jättefin.
    Jag har varit sugen på en sådan där ”målarbok för vuxna” enda sedan Pinterest svämmade över av den där typen av bilder.
    Vad kostar en sådan där målarbok och hur många sidor är det?
    Hälsn från Tess

    1. Hej Tess! Tack 😊 Boken kostade 25 dollar, typ 130 kr med andra ord. Den har inga sidnummer men den är ganska tjock så man får mycket för pengarna tycker jag!

  2. O så roligt att se att du unnade dig en stund, med ditt stora intresse åtminstone när du var yngre, o faktiskt som du säger hade lite som hobby o avkoppling… Tiden man tar för sig, av ngt man tycker om, gör så gott. O faktiskt det kreativa så viktigt för oss.. Jag måste säga att mitt blivit att ut o fota i naturen, o det gjorde även jag när jag var yngre.. Man blir så där… barnsligt lycklig utav ngt man tycker om o tillåter sig att unna sig det !Stor kram Dotera och en underbar elefant! Mamma…

Kommentera

