Sunday Hike

 

Idag tog jag med barnen ut till Lake Side Estate. Eller förbi rättare sagt, där det finns en picnic-plats och en jättefin vandringsled. Lagom lång för barnen dessutom! Av en händelse satt jag och bläddrade i bloggarkivet imorse samtidigt som jag funderade på vad vi skulle hitta på med vår söndag då C skulle jobba hela dan. Några bilder från en hajk just här ploppade upp och jag tänkte varför inte? Hade nästan glömt den här lilla utflyktspärlan.

 

IMG_3582

Klarblått vatten och perfekt temperatur… I luften vill säga!

 

IMG_3573

Queenstowns bästa beach?

IMG_3588

Ungarna roade sej själva med stenar

IMG_3590

….några hamnade visst i skon

IMG_3585

Dagens mamma – helt klart lugnare idag än under gårdagens julklappsshopping

IMG_3594

Vi hade nysnö på bergen imorse så det var krispigt i luften och lite svalt i skuggan – bästa hajkvädret!

IMG_3601 (1)

Kanske extra viktigt när du har med dej fyra korta ben….

IMG_3618

L hade dock fart i sina ben

IMG_3617

….Något han inte tyckte jag och A hade…

IMG_3625

Men tillslut var vi tillbaka vid parkeringen!

IMG_3628

We did it 🙂

IMG_3631
Alla tre samlade! Finns inget bättre än att gå på upptäcksfärd med dom här två.

 

3 reaktioner till “Sunday Hike

  1. Gud så vackert! Det måste vara så häftigt för dina barn som får växa upp i sån underbart vacker miljö (inte för att dom kanske är medvetna om det nu, men du vet vad jag menar, hehe). Det är lite annorlunda mot de små promenaderna man själv tog som liten genom gröna och mulliga svenska skogar. Det måste vara så härligt att ha tillgång till berg och höga höjder. Det finns det ju knappt några av här i Sydney. Jag blir alltid så sugen på att gå på hike upp för ett berg när jag läser din blogg 🙂 Jag kan till och med erkänna att jag slängt ut mig att jag vill flytta till nya zeeland och Queenstown till mitch ibland när vi får för oss att vi är trötta på storstan, haha. Jag skulle nog sakna Sydney däremot, men jag vill verkligen åka tillbaka till nya zeeland snart på semester 😀 😀 Då kan jag använda din blogg som resguide 😉

    1. Vet du, det är något jag börjat prata med dom om. Hur himla vackert det är här och hur glada och tacksamma vi ska vara som har den här naturen utanför dörren. Men förmodligen kommer det dröja några år till innan dom kan börja jämföra med andra platser och uppskatta vyerna och landskapet här.
      Fast jag måste säga att jag ändå blir nostalgisk när jag går in i en riktig granskog i Sverige, gärna med snö på grenarna – det är verkligen så svenskt som det kan bli! Ja men ett hus i Sydney och Queenstown vore ju den perfekta kombinationen – jag saknar verkligen storstadspuls ibland så vi kunde ju köra house swap 😉 Kram!

      1. Ja jag måste nog hålla med. Senast när vi var hemma i Sverige i September så åkte jag och Mitch ut till en herrgård ute på landet för att fika och därifrån tog vi en promenad ut i skogen. Jag har typ aldrig känt mig mer avkopplad eller mer hemma. Det är verkligen något jag skulle ha skrattat åt som ung, att jag skulle känna mig så hemma och till ro i skogen. Men det finns ju verkligen inget liknande här i sydney. Så det kan jag faktiskt sakna ibland. Här är jag verkligen inte avkopplad för fem öre om jag går ut i något bush land eller lantlig miljö för allt jag kan tänka på är giftiga ormar eller spindlar. Inte direkt lika mysigt som ekorrar, blåbär och knäpptyst grön skog, hehe 🙂 Men jag är iofs tveksam om jag verkligen saknar skog och natur så mycket att jag skulle vilja byta bort våra stränder och vår värme för det. Så typiskt det där. Vi har verkligen gjort oss själva en otjänst med att flytta utomlands, vi kommer ALDRIG känna oss 100% hemma någonstans, hehe. 😉 Jag vet inte om du lyssnar på podcasten Veckans Bläcka men de pratar bland annat om just den känslan av att aldrig känna sig 100% nöjd med vart man bor i sitt näst senaste avsnitt (#30 En man-bun på kudden). Riktigt bra podd om du inte redan lyssnat på den 🙂
        Haha, ja house swap vore ju inte helt fel 😉 Fast då är det nog vi som slår på jackpot eftersom ni bor i stort hus och vi i en liten 3:a haha, kanske inte lika attraktivt som era fina hus ni bott och bor i 😉 Kram

Kommentera

