Athletics Day

Idag hade L:s skola friidrott och jag och A var där och tittade. Jättekul att se men jag brände mej i solen – aouch. Måste köpa den där hatten som jag går och funderar på…. Imorgon!

En annan grej jag gjort idag är att testa Bikram Yoga för första gången nånsin, yoga i 40 graders hetta. Alltså herregud, jag har aldrig svettats så mycket nån gång i hela mitt liv. Var röd som en tomat när jag kom ut.

Vet inte hur jag ska beskriva min upplevelse, som nån slags hatkärlek tror jag. Avskydde det stundvis för att det var så jäkla hett, fötterna och händerna halkade omkring pga svett och jag blev faktiskt lite yr ett par gånger. Plus att jag yogade på tom mage då klockan bara var 6.30. Det råder dom visserligen att man ska göra men jag är så himla känslig när jag inte få mat i mej.

Hursomhelst, det lät väl som en härlig träningsupplevelse va? He he. Nej men jag gillade utmaningen i att fullfölja något fastän huvudet ville ge upp. Annars gör jag nog lätt det, ger upp alltså. Om jag inte är duktig på något direkt så får det vara. Nu var jag ju inte dålig, min yogavana gjorde att instruktören inte trodde att det var min första gång men fasen vad jag kämpade emot tankarna i huvudet alltså. Känslan att få gå ut i den friska ”kyliga” luften efteråt var obetalbar. Men också att känna sej totalt uppmjukad i lederna och även liksom renad genom att man svettats så kopiöst. En hatkärlek som sagt. Kommer absolut att testa ett par gånger till innan jag säger tack o hej till Bikram. För mej tog det många gånger innan jag fastnade för yogan och nu är jag ju helt frälst!

 

Nog om mej, här kommer bilder från L:s prestationer – han var så duktig (men det syns tydligt vad A tyckte om dagen): 

  
   
  

2 reaktioner till “Athletics Day

  1. Hihi, underbar bild på lilla A. Ibland säger en bild mer än tusen ord 😉
    Och vad roligt att du testade bikramyoga och berättade om dina upplevelser! Jag är också sugen att testa, och blev ännu mer taggad nu! Tänker att det kommer vara fint att testa när det blir kallare här (för just nu är det nästan som svensk midsommar ;-)). Låter underbart att bli mjuk (eller mindre stel) i kroppen.
    Kram!

    1. Va? Är det mildväder i Sverige alltså? Jag ska ge bikram en andra chans imorgon. Får se vad jag tycker då! 🙂 Kör på vetja, det är alltid kul att testa nya träningsformer! Kram

Kommentera

