Early Christmas

Julafton kom visst tidigt för mej 😉 Idag landade ett par sunnisar från Anine Bing utanför dörren. Jag hade ju typ lovat mej själv att aldrig beställa något därifrån då det är så dyrt. Men så kom en rea med 50 procent på en massa fina grejer. Så jag unnade mej själv ett par nya solglasögon. Det är trots allt något jag bär varenda dag här, året om.

Det är ju svårt att veta exakt stl när man beställer online men jag blev nöjd. Dom här solglasögonen kommer jag använda mycket! Dom hade kunnat få vara ännu större, nu är dom väldigt lika mina andra svarta glasögon – men dom är å andra sidan rätt repiga vid det här laget. Och jag gillar detaljen med studs på bågen.

Men det här med att hitta en hatt…. Jag tror inte jag shoppat efter något svårare. Nånsin. Det finns sjukt mycket snygga hattar där ute i butikerna men jag kan inte hitta nån som passar mitt stora huvud! Jag har 59 cm i huvudomfång, och de flesta hattar görs i one size vilket är 56-57 cm. Jag kom hem med en hatt efter mycket om och men, den är okej men inte perfekt. Egentligen är den nog lite för liten men tjejen i butiken övertygade mej om att modellen är ”hög” och att jag ”looked so hot” ha ha. Det förstnämnda stämmer nog för det är inget mellanrum mellan hatten och toppen på huvet. Men jag hade velat dra ner den i pannan lite mer utan att det stramar. Men den borde väl töja sej lite tänker jag, det gör ju alla kepsar och mössor om man använder dem mycket… Optimisten i mej talar 😉

Det hade varit värre om glasögonen inte passade. Hatten var kostade bara dryga 30 dollar. Den får duga i jakten på den perfekta omfångsrika hatten.

Nån som har tips på snygga hattar online?


  

6 reaktioner till “Early Christmas

  1. Gud vad läskigt! Jag satt precis och tänkte på att jag skulle fota min tidiga julklapp till mig själv. Nämligen EXAKT samma solglasögon från Anine Bing rean! Jag fick hem dem i förrigår! 🙂 🙂 Jag gillar dem verkligen. Jag var så orolig att de inte skulle passa mig men som tur var så kändes de helrätt. De är supersnygga på dig! Jag är ju en riktig sucker för AB-rean. Jag kan omöjligt klicka in på den utan att beställa minst ett plagg/en pryl varje rea. 🙂 Jag gillar verkligen hatten på dig också! Superfin! Kram

  2. Tycker både hatten och glasögonen passar dig jättebra! Vet själv hur svårt det är att hitta hatt, har stl 60 cm.. Minns med fasa hur jobbigt jag tyckte det var att hitta ridhjälm som yngre, särskilt om vi var och red någonstans där jag inte hade med min egen och jag fick prova flera innan jag hittade… Haha, sorry för anekdoten men ditt inlägg fick mig att tänks på det.

    Ps: gällande tidigare inlägg om att barnen bråkar så tror jag i varje fall inte du behöver oroa dig för jullovet. Mina två bråkar också till varddags (ok inte med sparkar men mini på 1 år 10 mån drar stora på nästan 4 i håret och nyps.. Innan bet han henne med…). Men när vi har semester och spenderar typ all tid ihop så minskar sådana incidenter nästan helt. Min minsting gör inget sådant på förskolan, utan pedagogen där sa att sådant oftast främst är i familjen där de släpper lite på kontrollen. I vårt fall vill han ju ha hennes uppmärksamhet. Nu vet jag ju inte hur det är hos er, men han kanske känner att syrran får mer uppmärksamhet från dig då hon bara vissa dagar går till förskolan och han måste gå i skolan. Kanske att ni kan lämna henne först ibland, så ni får några min själv innan skolan eller när du kan hämtar honom utan syrran och gör något bara ni två en timme. Vet att det är svårt med tid men det behövs ju bara något extra varje/varannan vecka. Med min stora har jag märkt att det gör jättemycket att få den där stunden bara med mig. Du ska se att det ordnar sig!! Massa pepp till dig

  3. Såg att du var inne på min blogg – så fin kommentar. Den hinner jag inte uppdatera så ofta, loggar mer frekvent på vavawoom.com/sundaysupper
    Tänker precis samma om Anine Bing. Var inne i hennes butik i NY. Tycker att hon är otroligt duktig på koncept, butiken var supefin. Men hennes grejor tycker jag ofta påminner om andra highclass varumärkens signum-produkter. Och priserna känns helt wacko. Men ändå var jag sjukt nära att klicka hem flera saker när hon körde rea. Man ska som sagt aldrig säga aldrig.
    Hoppas att du njuter av ha din pappa på besök.

    1. Förlåt för sent svar! Jag kollade in din blogg på vavavoom – wow, så snygga bilder och härliga recept! Du är verkligen superduktig på att fota mat, något som kan vara väldigt svårt enligt mej (och många andra). Jag använder ofta Anine Bing som min stilikon litegrann, shoppar grejer som hon skulle kunna ha i sin kollektion (men till ett bättre pris.) Funkar också, fast det känns ju förstås lyxigt att unna sej något äkta ibland. Men då ska det vara grejer som håller, som solglasögon eller ett par jeans. Ett vanligt vitt linne kan jag hitta på andra ställen! 🙂

Kommentera

