Swedish Delivery

Pappa är här! Jag var så nervös ett tag att inga plan skulle landa då det var världens tyngsta regnmoln som låg över hela Queenstown idag och vid ”low cloud” stänger flygplatsen vanligtvis. Iaf för landningar. Men hans plan landade 🙂 Fast landningen var väldigt tumult tydligen, pappa berättade att det skakade och lät hur mycket som helst på vägen ned och folk skrek i planet för att det var så svajigt. Usch!

Jag önskar verkligen att jag filmat när pappa kom ut i vänthallen och barnen sprang fram och ropade ”MORFAR” i ett unisunt glädjetjut, samtidigt som L hoppar upp i hans famn och slår benen runt honom! Vilket välkomnande!! Kanske extra mycket för att barnen var väldigt blyga när dom var yngre (särskilt L) och vägrade att dela ut kramar.

Jag älskar att barnen har de här banden till mina föräldrar, fastän vi bor så långt bort från varann. Det gör mej alldeles rörd. Och det är även ett bevis på att det inte går att köpa kärlek och tillit med presenter. Tack o lov.

 

Pappa hade med sej en svensk tidningsleverans – lyx! 

Den här dagen har gått i ett med badhuset i morse och 10 åk i ”the hydro slide”. Jösses, snacka om att vi fick ett ordentligt träningspass! Sen åkte vi och storhandlade och barnen var grymt duktiga. Förmodligen för att dom var så trötta ha ha. Countdown har gratis frukt åt alla barn vilket är toppen. A och L fick varsitt äpple att tugga på och höll sej lugna och nöjda hela shoppingturen. Sen köpte jag med mej sushi hem innan det var dags att hämta pappa. Så vi är rätt trötta hela högen. Även om pappa garanterat är tröttast. 36 timmars resa…. hej jetlag och en värld som snurrar. Jag vet så väl hur han känner sej. Nu ligger pappa och vilar och jag och barnen tar det lugnt med ritblock, pussel och tidningar. Mys! C jobbar som vanligt. Femtonde dagen i sträck idag… 5 days to go. C om någon längtar nog efter att få vara ledig.

Glad Lucia förresten! När jag visade barnen ett luciatåg på youtube och försökte få dem att sjunga med i Sankta Lucia så sjöng L ”jingle bells”, ”I like that song better mum” sa han. Ha ha. Jag försökte!

Kommentera

