Klipptid nästa år

Min frisör frågade sist jag var där om jag ville boka in nästa klipptid men jag tackade nej då jag aldrig vet när jag har barnvakt. Det var ett misstag, jag skulle ju ha bokat en dag när både pappa och C:s föräldrar är här.

Nu är det fullbokat fram till nyår! Så typiskt, men inte särskilt förvånande inser jag nu. Klart att många vill fixa håret innan jul och semester. Så jag får stå ut med mitt platta livlösa hår i två veckor till… buhuu. Men kanske kan det göra en hel del om jag bara köper ett bättre shampoo. Jag vill så gärna att mataffärernas shampoo ska fungera lika bra som salongernas men det gör dom inte. Iaf inte i mitt fall. Det slutar alltid med att jag tvättar håret varje dag då det bli fett direkt med ett billigt shampoo. Daglig tvätt leder sen till att håret torkar ut och blir sprött och flygigt istället.

Hur gör ni? Köper ni shampoo och balsam på salong eller har ni nån (billig) favorit som går att hitta i vanliga butiker?

Lite varianter på mitt blonda hår de senaste åren:

IMG_3451

IMG_6565

IMG_6695

8 reaktioner till “Klipptid nästa år

  1. Jag kör på Toni&Guy som man kan hitta i mataffären i Australien iaf. Då jag inte bor nära någon storstad vill jag ha ett schampo och balsam som jag kan hitta i mataffären så ja slipper beställa online då det känns så himla omständigt, detta märke fungerar toppen på mitt svenska hår! De har även en serie speciellt för ”fine hair” vilket passar mig väldigt bra 🙂

    1. Jag har också testat det, tyckte det funkade väldigt bra för att vara ett shampoo som finns på mataffären. Fast den här gången ska jag nog slå på stort och pallra mej iväg till hårsalongen ändå 😉

  2. Schampoo från matbutik fungerar inte alls i mitt hår. Det blir, livlöst, flygigt och fett på nolltid. Salongschampoo som redken, tigi lr liknande fungerar bäst för mig. Tillsammans med torrschampo och redkens antisnap samt arganoil. Herregud, det är en hel del produkter som jag använder…det blir så tydligt när man ser det på pränt. Vi låte få till en skypedate innan jul gumman.
    Puss och kram

    1. Hej vännen! Ja det är dags att jag inser att samma gäller för mej, riktiga produkter gör skillnad (mer än jag vill erkänna ha ha). Vi måste absolut ta en pratstund snart, saknar dej! Kramar

  3. När jag bodde senat i NZ blev det herbal essences gren tea balsam som fanns matbutik kombinerat med loreal professional colour (den rosa) samt maroccan oil. Bra kombo och tog inte shampoos varje dag. Funkade bra på mitt nz/swe hår; tjockt, halvlockigt och finfina strån.
    Hoppas det är mysigt med besök från Svedala😊
    Själv funderar jag på en tripp ner nästa jul. Bara jobbigt att farmor gick bort här i höstas och det kommer vara väldigt tomt och lustigt att inte kunna träffas och bo där som alltid. Ha en fin torsdag, Kram!

    1. Jag har också testat flera av dessa schampoon, dom är bra men jag har ändå inte fastnat helt för något. Det är underbart att ha besök från Sverige!
      Jag beklagar sorgen över att din farmor… Jag förstår att det inte kommer vara samma sak utan henne. Stor kram!

  4. Jag är precis som du. Mitt hår blir fett mycket snabbare och därmed slits det också snabbare med billiga schampoon. Jag har sedan länge förälskat mig i Kevin Murphy, jag älskar deras plumping serie! Men har också en del produkter ifrån ett annat Aussiemärke som heter O&M. Superhärliga naturliga produkter som luktar OTROLIGT gott! 🙂

Kommentera

