God Jul

 

Ursäkta frånvaron här inne men vi har minst sagt haft saker att stå i. Jag är så glad att ha pappa här, han har varit sån otrolig hjälp! Vi har griljerat skinka, rullat köttbullar, kokat risgrynsgröt och gjort knäck och tryfflar – sen igår. Men det var det värt, för vår Swedish Christmas blev SÅ lyckad!

Det är väldigt fint att få skapa nya julminnen med pappa. Att stå i köket på NZ och fixa svenskt julbord tillsammans kommer jag alltid minnas med värme. Även om vi inte var av samma åsikt ibland hur maten skulle förberedas men i slutändan blev det himla bra!

Sammanlagt blev vi 12 personer, en härlig blandning av vuxna, tonåringar och barn! Och imorgon är det dags igen, fast då slipper pappa och jag (eller nån annan av oss) stå i köket, vi ska nämligen äta vår årliga jullunch uppe vid Skylines restaurang.

Efter jullunchen idag sved jag och D om från våra klänningar till hiking gear och stack upp QT Hill för en hike – SÅ skönt! Men nu är det jag som ska lägga upp fötterna och sjunka ner i soffan framför en film.

God Jul till Er Alla!

Kommentera

