Happy Boating

Igår tog vi ut båten för hör och häpna, första gången i sommar! Vi var bara ute ett par timmar, mest för att se att den gick som den skulle – sen var C tvungen att köra och hämta upp en kompis (med bil) i Kingston.  Så vi fick snällt följa med tillbaka . Stackars pappa blev nog lite trött av det snabba ”Laird tempot” där det är konstant go och ingen ro. Så jag lovade honom att vi skulle cykla in till stan och ta en kaffe i Åkerlind-tempo. Sagt och gjort. Farmor satt barnvakt och jag och pappa cyklade in till stan för en lugn eftermiddag med fika och lite shopping på mellandagsrean. Eller Boxing Day Sale som det kallas här. Jag hittade en bikini inne på Quicksilver som jag är så nöjd med! Finns väl inget svårare än att hitta den perfekta bikinin (ja det skulle väl vara bröllopsklänning då). Det nya modet med att halva skinkorna ska hänga utanför bikinitrosorna är jag ingen stor fan av, lite värdighet som mamma (kvinna!) vill jag ändå ha. Men för den delen vill jag inte gå omkring i nån stor tanttrosa. Nu tror jag att jag lyckades med att hitta det perfekta mellantinget!


  Ett väldigt glatt par som inte kunde sluta skratta när pappa ropade SMILE:

  IMG_3831

  

Kommentera

