Museum Day

Idag kom vi äntligen till Wanaka efter lite om och men. Pappa ville gärna besöka ”Transport & Toy Museum” för bilarna och flygplanens skull, leksakerna var det mest barnen som var intresserade av. Pappa har haft väldigt få önskemål under sin vistelse hittills så när han ville gå på museum så kändes det viktigt 🙂 C och hans pappa betalade också för att gå in medan jag och C:s mamma underhöll barnen på lekavdelningen och caféet.

C:s föräldrar flyger hem idag så vi sa hejdå utanför museumet och så körde dom tillbaka till Queenstown i sin bil medan jag, C, pappa och barnen fortsatte in till centrala Wanaka för en sen lunch. På vägen över bergen så spydde stackars A ner bilen. Som tur var så verkade det ”bara” vara åksjuka och jag lyckades fånga det mesta med en tröja. Det blev tack o lov endast en spya och hon har varit pigg resten av dagen. Pjuh!

Jag hade tänkt att jag skulle köra en storstädning av hela huset nu när vi kom hem, vika jordens största tvätthög och städa ut julen men nu har energin helt sipprat ur mej…. Det är egentligen perfekt städväder – mulet och kallt ute och på nåt vis är det himla skönt. Vi behöver en lugn eftermiddag och kväll hemma utan att göra någonting. Det har varit väldigt intensivt med stora familje-luncher och middagar varje dag de senaste 10 dagarna och alla är väldigt trötta tror jag. Ska faktiskt bli skönt med lite vardag igen nästa vecka!

För nyåret har vi inga direkta planer, är det fint kanske vi tar ut båten och tittar på fyrverkerierna från den – det är något jag velat göra varje år sen vi skaffade båten. Men är det något jag lärt mej när det gäller att planera en tur ute på sjön så är det att vädret sällan är sådär perfekt som man önskar. Särskilt inte här i Queenstown då det kan vara tre årstider på en dag! Alternativ B är en lugn nyårsmiddag hemma med lite extra god mat.

Vad har ni läsare planerat för nyåret? Stort party eller lugn hemmakväll?

 

 

Kommentera

