First Day of 2016

 

Och ett försök med nåt så ovanligt som ett familjefoto. Det gick sådär som ni kan se;

 
IMG_4143

IMG_4144

IMG_4148

 

Alltså vad är det med ungarna när vi ska fotas alla fyra? Det händer ju typ en gång vartannat år men varje gång så ska det fjantas och busas eller totalvägras… barn alltså. Dom gör precis som dom vill vilket ju är ganska härligt ändå.

Det har varit ännu en dag med kanonväder så vi passade på att ta ut båten igen. Men idag var det ett ganska trött gäng och jag höll mej i skuggan så mycket det gick efter att helt orutinerat bränt mej på ryggen igår. Inte lite heller utan jag är helt knallröd i ryggslutet där jag tydligen glömde smörja in mej. Jag vet ju så väl hur extremt stark den nyzeeländska solen är och påminner alltid alla om att dom måste smörja in sej med hög SPF, därför känns det extra dumt att jag själv bränner mej!

Det är något jag ska ta som en lärdom inför 2016, att komma ihåg att ta hand om mej själv också… Har ofta så fullt upp att bry mej om mina nära och kära att jag lätt glömmer mej själv. I det här fallet var det något så banalt som solskydd men det tål att tänkas på! Säkert finns det fler mammor/flickvänner/fruar där ute som känner igen sej?

Nu ska jag lyssna på kroppen och krypa ner i sängen tidigt. Jag är extremt trött ikväll… Vi hade knappast nån vild nyårsafton, tog bara ett glas bubbel men det var full fart hela dagen och sen körde jag och C in mot stan vid midnatt för att kolla på fyrverkerierna uppe från ett berg. Väldigt mysigt men nu är jag redo för en tidig kväll 🙂

Night Night

2 reaktioner till “First Day of 2016

Kommentera

