Good Night

Vilken dag av känslostormar det varit. På alla möjliga plan. Är rätt glad att den här dagen går mot sitt slut faktiskt… Pust. Det ska bli så oerhört skönt när skolan börjar igen. Min älskade son behöver mer stimulation än vad som erbjuds på hemmaplan, det är något som börjar bli uppenbart så här i slutändan av skollovet. Nästa år tror jag att jag bokar in honom på några dagars ”school holiday program”, något som nästan alla barn går på här. Det är typ som ett sommarläger fast bara på dagtid. Barnen får träffa kompisar och göra massa roliga aktiviteter. Leka sej trötta med barn i samma åldrar!

Vi har såna gräl just nu att jag är helt slut innan lunch. Jösses alltså – att vara mamma är inte lätt! Det funkar bäst om jag tar med barnen ut och hittar på nåt innan dom hinner bli uttråkade men ibland behöver man ju faktiskt vara hemma och fixa med grejer. Städa, betala räkningar, ringa samtal, svara på email, vika tvätt osv. Idag var jag tvungen att ha en sån morgon och det gick toppen till en början, men framåt 11 började barnen ledsna ordentligt och sen gick allt utför. Dagen fortsatte i samma anda, bråk, stress och för att toppa det hela så åkte min iPhone i marken så skärmen sprack. Not one of The best Days om man säger så.

Vi avslutade iaf dagen med middag tillsammans med vänner och det blev lyckat, riktigt trevligt hade vi – tack för det!

2 reaktioner till “Good Night

Kommentera

