Australia!

Vi flyger till Sunshine Coast idag! Det hela är en ganska lång historia, vi bokade resan när C mådde som allra sämst för att ha något att kämpa för och se fram emot. När C blev bättre och husbygget drog igång i full fart så kände vi ganska snart att det kanske inte var helt smart att dra iväg just nu, i Januari. Även om L har skollov och det passar bra så sätt.

C blev plötsligt jättestressad och kände att det var helt fel tid att resa och jag kan väl egentligen hålla med. Samtidigt så har vi inget datum när huset ska stå klart så att flytta fram resan känns också lite riskabelt. Kanske blir det ännu sämre tajmat, precis när vi ska flytta tex. Jag har verkligen försökt på alla sätt att boka om, få pengarna tillbaka osv men efter flera dagars runtringande och mejlande och vi fick svaret att det skulle gå på dryga 1000 dollar att flytta flygresan framåt så bestämde vi att vi åker ändå.

Nu har vi alla landat i det beslutet och vi ser fram mot en solig vecka på Sunshine Coast i älskade Mooloolaba!

 

1918841_210579507525_7283646_n

1918841_210579512525_7386176_n

1918841_210579522525_6156894_n

 

 

 

 

3 reaktioner till “Australia!

  1. Gud vad roligt! Skont att komma ivag till underbara Sunshine coast. Vi aker upp till Noosa pa fredag och ar dar over Australia day langhelgen, da ar vi ganska nara varandra, haha! 😀 Ska bli sa skont att komma ivag fran Sydney! Noosa och Sunshine coast generellt ar varkligen min favoritplats i Australien. Sa himla avkopplande och vackert! 😀

    1. Vet du jag läste det på din blogg för ett tag sen och tänkte direkt att då är vi ju typ där samtidigt! Vore ju superkul att ses när vi är så nära 😀 Vi åker ofta upp till Noosa när vi är på sunshine coast, nu har vi inte nån hyrbil men det är möjligt att vi tar oss dit på nåt sätt ändå. Hojta till om du har vägarna förbi Mooloolaba! Kram

      1. Ja det tycker jag verkligen! Vi brukar alltid ja hyrbil vi med men den här gången har vi faktiskt skippat det. Så vi är fast i Noosa. Men om ni skulle planera en liten tripp upp hit så får du jättegärna höra av dig (antingen på bloggen eller via min mejl såklart) 😃 Vi kommer bara att ta det lugnt och hålla oss runt Noosa Heads de 4 dagarna vi är där. Jag är så ledsen nu för jag kollade precis på vädret och det står att det ska regna alla dagar vi är där. Jag hoppas verkligen att det hinner ändras. Vore så typiskt när man åker upp för en strandweekend! 😦 Vädret ser bra ut just nu i alla fall, hoppas ni har det riktigt härligt där uppe 🙂 Kram

Kommentera

