Alexandra Beach

Idag styrde jag morgonjoggen mot Alexandra Beach, motsatt håll från igår. Jag joggade ner till Alex Beach och satte mej och tittade på surfarna en stund innan jag vände hemåt.

Det är många tankar som passerar när jag besöker en plats som jag har så många minnen från. Jag joggade förbi en ung tjej som tränade några klienter vid Alex Heads, precis som jag brukade göra. Vem vet, kanske var hon också en TAFE student?

C sa till mej igår att tänk, du är den enda av dina svenska vänner som blev kvar på den här sidan jorden. Lustigt det där, jag som var så stensäker på att jag skulle tillbaka till Stockholm och börja jobba på gym. Jag skulle absolut INTE träffa nån aussie-kille som många av mina tjejkompisar gjorde. Det verkade bara bana för problem när studierna var över. Det verkade svårt för att inte säga omöjligt att ta med en surfälskande aussiegrabb hem till kyliga Sverige och få honom att trivas….

Så istället föll jag för en kiwikille som bor ännu lite längre bort ha ha. Man väljer tydligen inte vem man blir kär i 😊

 


IMG_4142

Kommentera

