Ute i det fria

Efter lite frukost i magen (härliga känsla att kunna äta igen!) gick jag ner till sjön och satte mej i morgonsolen och lyssnade på en podd. Min vän M tipsade om Pampers Barnvagnspromenader och den är verkligen toppen när man är ute efter lite tips och stöd som förälder! Podden bygger på att lyssnare skickar in frågor om allt från amning, sovrutiner till syskonbråk. En del ämnen berör mer än andra såklart men jag tycker dom är duktiga på att variera frågorna så att det alltid är något intressant och nytt. Jag funderar på att skicka in en fråga om mina barn kan ta skada av att jag åker ifrån dem så länge för första gången. Fast jag är inte säker på att jag är beredd att höra svaret…?

Hursomhelst, det blir en lugn dag här hemma igen. L är fortfarande svag och trött och jag känner också att orken inte är som vanligt. Lilla A klättrar väl snart på väggarna här hemma, hon var typ överlycklig när vi skulle åka in till stan och gå till doktorn igår! Att få leka med leksakerna i väntrummet var dagens höjdpunkt. Fast efter 2 timmars väntan var hon mer än färdig… Jag började bli riktigt irriterad i slutändan men tills sist fick vi ÄNTLIGEN träffa läkaren. Hon var jättebra vilket gjorde att det inte kändes som vi åkt in i onödan trots allt. 

Jag ringde Help Line hemma när L bara blev blekare och svagare för varje timme och efter en ”assessment” över telefon dom sa att jag absolut skulle ta med honom in och träffa en läkare. Även om dom inte direkt gjorde något på läkarmottagningen var det skönt att han blev ordentligt undersökt och att få bekräftat att det jag gjort var bra. Det visade sej även att L hade feber så han fick febernedsättande och mera vätskeersättningspulver.

Helgen får bli våra återhämtningsdagar så är vi förhoppningvis 100 procent igen på måndag när skolan börjar!

 

   
 

Kommentera

