Efter solsken kommer…

…regn? Eller det är ju tvärtom man brukar säga. Men efter mitt inlägg igår om allt jag hade att vara tacksam för så fick vi ett otroligt sorgligt dödsbesked. En vän till oss som bara var 33 år fick en hjärtattack och kollapsade när han var ute och cyklade. Jag kan fortfarande inte förstå att det är sant, det känns som en ond dröm.

Kelly Mc Garry som han heter var en free-ride kille som tävlade världen över i cykling, och något av en legend i Queenstown som många såg upp till. Men mest av allt var han världens mest jordnära och trevligaste kille. Han och C cyklade ofta tillsammans och Kelly har hjälpt till att spika på flera av våra hus, senast när vi var i Australien förra veckan. 

Det känns så overkligt och fruktansvärt. Livet är så jäkla skört och kan förändras för alltid på en sekund.

 

 

Min kvällspromenad:

 
  
  

3 reaktioner till “Efter solsken kommer…

  1. Fy vad läskigt! Och sorgligt! Jag hoppas att han inte hade små barn som blev faderlösa på ett ögonblick, samtidigt kan jag förstås inte önska en annan, okänd människa att inte ha barn… Usch så overkligt när det går så snabbt.

  2. Åh, vad sorgligt 😥 Och en påminnelse om att ta vara på livet medan man kan och göra något bra av varje dag – och se till allt fint man har, precis som du gjorde i förra inlägget.
    Kramar

Kommentera

