Waitangi Day

Alltså ibland fattar jag inte vad det är för fel på WordPress… Eller om det är vårt internet som är segt? Har försökt få fram det här inlägget i snart en halvtimme. När jag fotar med mobilen så laddar jag ofta upp de bilder jag ska använda och så skriver jag texten senare när jag har tillgång till dator (och barnen somnat!). Oftast går det smidigt men inte idag. Kanske har WordPress också tagit ledigt?!

Det är ju Waitangi Day här idag, den NZ nationaldagen. Vi firar inte alls, och inte har jag märkt av nåt allmänt firande heller. Bara en galet massa asiater som firar ”Chinese New Year” som också sammanfaller med den här helgen. Eventuellt att det sålts några extra fish and chips och kalla öl, särskilt en varm dag som denna! Sommaren har verkligen kommit med basta.

Jag njuter i fulla dag, förutom på kvällarna och nätterna när det är olidligt hett i vårt hus. C har tillochmed flyttat ner på nedervåningen – han pallar inte med att sova i vårt sovrum. Men nån måste ju vara kvar och hålla koll på om barnen vaknar så jag sover här själv. Fast det är rätt skönt att kunna ha sänglampan tänd preeeecis så länge jag vill…. Och ingen som snurrar runt i sängen och stör he he.

 

 

Så här såg det ut i förmiddags när jag och barnen tog en sväng in till A:s kära lekpark. Hon tröttnar aldrig på att åka hit! Även L hade kul när han lekte Tarzan i lianerna 🙂 PS. Jag har faktiskt shorts på mej även om det ser ut som jag är byxlös 😉

 

IMG_4363
  


2 reaktioner till “Waitangi Day

  1. Min äldsta sons lärare kommer från NZ och hon drillar dem i sann Kiwi-anda för allt vad tyget håller. Igår hade alla barnen svart-vita kläder på sig och kom hem med Nya Zeeländska flaggor. Kul tycker jag! 🙂

    1. Nämen vad kul! Jag tror att man gärna blir extra anlägen om att fira sitt hemlands traditioner när man bor utomlands. Vet att jag själv blivit mycket mera ”patriotisk” sen jag flyttade ifrån Sverige. Fast på senare år har det hänt så mycket hemskt att min (förskönade) bild av Sverige börjar rasa mer och mer… Firar ni Tysklands nationaldag?

Kommentera

