Tålamod

Igår eftermiddag gjorde jag och L en sväng upp till Skyline. L var så himla duktig och modig, han cyklade två leder han aldrig cyklat förut. Något som kräver sin bedrift av oss båda! Finns nog ingen bättre tålamodsprövning än att peppa och coacha en femåring. Jag gissar att det är därför det oftast faller på mej att cykla med L. 

När jag för femtielfte gången säger att ”jo jag vet att du grejar det här” och ”nä mamma är inte dum” försöker jag ändå tänka att det kommer vara värt all svett och tårar en dag. Och faktiskt är det SÅ värt det redan nu! Emellan dom tuffa stunderna har vi så roligt och L deklarerade på vägen hem att han haft ”best day ever!”
Jag älskar dej L!
   
    
   

Kommentera

