Anine Bing

Jag är ju som en del vet ett stort Anine Bing fan. Läser hennes blogg dagligen och följer hennes instagram för inspiration. Däremot var jag helt säker på att jag aldrig skulle börja köpa hennes grejer då jag tycker dom är för dyra. Men nu har jag brutit det löftet….

Jag började med att beställa ett par solglasögon när hon hade rea, och det blev världens fullträff så jag beställde ett par till. Samt ett par jeans och en t-shirt… Det andra paret solglasögon älskar jag lika mycket som de första och t-shirten skulle jag gärna ha varje dag om jag kunde. Jeansen ÄLSKAR jag också, om dom bara hade varit rätt storlek!

Då jag aldrig testat ett par Anine Bing jeans förut så gick jag på storleken i min garderob. Räknade till 3 par tajta jeans i storlek 27 (olika märken) så tänkte att det måste ju vara rätt. Men i Anines jeans var det för stort…. Och rea går inte att byta så antingen får jag sälja dem eller höra om nån sömmerska kan ta in dem. Dom är framförallt stora i midjan, kring höfterna och framtill vid fickorna. Helt okej i benen dock!

Jag skyndade mej att utnyttja den rabattkod jag fick med så har redan beställt och fått hem ett par 26:or i en liknande modell. Dom är dock supertajta och inte alls lika mjuka och sköna. Men dom sitter mycket snyggare än 27:orna, så förhoppningsvis softar dom till sej 🙂

Nu återstår bara vad jag ska göra med nedan jeans. Modellen är SÅ snygg och dom är supersköna… Jag betalade 99 USD för dom, kring 150 NZD med andra ord. Så vill ju inte att dom ska bli liggande i garderoben. Vad tror ni, nån som är duktig på det här med sömnad och att ta in jeans – blir det bra? Och vad kan det kosta? Eller borde jag bara försöka sälja dom?

 

IMG_4293

 

5 reaktioner till “Anine Bing

  1. Hej Emma! Forstar verkligen din frustration. Sa trakigt nar man bestaller nagot ifran en butik dar man inte kan skicka tillbaka kladerna. Jag bestallde ett par AB jeans fran revolve clothing for 2 ar sedan i stl 27 och de satt perfekt i midjan och runt rumpan men var alldeles for tajta runt benen och speciellt vaderna pa mig, sa jag skickade tillbaka dem. Sa synd da jag verkligen alskade modellen i ovrigt. Har sedan dess inte vagat bestalla ett nytt par eftersom 27:orna satt perfekt i midjan och en storlek upp eller ner sakert inte kommer att passa. Hur var den har modellen i benen? Ar de lite mer stretchiga an den andra nya modellen du bestallde? Om 27:an har ar lite mer stretch och inte lika tajta sa kanske de passar mig om du fortfarande ville salja dem? 😛

    1. Hej Emilia! Jag skulle mer än gärna sälja dom till dej, men jag har en kompis som ska prova dom först. Jag upplever modellen som supermjuk och stretchig så jag tror säkert dom kunde passa dej, särskilt om dom andra 27:orna satt bra i midja och rumpa. Dom är absolut stretchigare än den andra modellen jag beställde hem. Dom är supertajta och rätt hårda! Jag hör av mej när jag vet om min kompis vill köpa dom eller inte 😊

      1. Egentligen behöver jag inte ens ett par till jeans och chansen att de passar perfekt är nog rätt liten i alla fall 😛 Men jag blev ju lite sugen när jag läste ditt inlägg. Men förhoppningsvis så passar dem din kompis bättre så att min plånbok får vila lite från anine bing 😉 Haha. varför är det så beroende?? 😀 😀

      2. Jag vet precis vad du menar, när man börjar kolla på hennes sida eller bara fundera på att köpa nånting ur hennes kollektion så blir det som en jäkla obsession ha ha. Glada nyheter för din plånbok är att jeansen passade min kompis… 😬 Kanske tur ändå? Nu kan du unna dej något du verkligen behöver vid ett annat tillfälle?! 😊 Jag såg nyligen en supersnygg scarf på Anines Insta som jag bara inte kan sluta tänka på! Så fin! Kramar

  2. Haha, ja min planbok ar faktiskt lite glad att de passade din kompis 🙂 🙂 Forstar precis vad du menar. Jag vet inte varfor men det ar verkligen en obsession. Kanske for att man ser kladerna varje dag standigt poppa upp pa instagram och hennes blogg. Saker som jag fran borjan kan tycka ar halvsnygga kan efter ett tag bli supersnygga da man sett dem pa hennes instagram hela tiden. 😀 😀 Snacka om att hennes marknadsforing fungerar bra! 😉 Jag vet vilken scarf du menar, jag ar valdigt sugen pa den jag med! 😀 Kram

Kommentera

