Mina älskade barn

…är verkligen mitt allt och vad som får mej att orka när andra saker känns mindre roliga. Jag och barnen hade en väldigt mysig förmiddag där vi åkte ut till Jardines Park följt av lunch på Mitre 10. Sen skulle jag ha mött upp en vän för att cykla men det blev tyvärr inte av. Det är ju lördag så C skulle jobba halvdag och vara hemma vid ett, men han var inte hemma förrän efter halv tre… Inte så kul när jag hade en vän som väntade på mej inne i stan.

I det här fallet är ju min aktivitet mindre viktig men det är ändå principen, att inte tycka att det är värt att höra av sej och säga att man blir sen som jag blir så JÄDRA förbannad på. C:s lösning var att jag skulle ”stop making plans with people”. Han hade ju lika gärna kunna sagt ”stop having a life”, förutom att vara hemma och hålla middagen varm tills när han behagar komma hem. Grrr. Okej det där sista la jag till själv. Det är sällan jag blir så arg som jag blev idag. Det flög gnistor om mej kan man väl säga. Jag har svårt att tro att det blir nån Happy Valentines Day imorgon.

Nu ska jag kolla på ett avsnitt av Solsidan och försöka komma på roligare tankar innan jag somnar!

 

IMG_4579

IMG_4591

IMG_4607

2 reaktioner till “Mina älskade barn

  1. Modigt att dela med dig av en sådan händelse. Alla par har väl sina upps and downs och ibland blir man galen på varandra. Vad som funkar för mig å min man är att prata, prata, prata. Förståelsen ökar, viljan att hitta en lösning osv.

    1. Ja men visst är det så! Det finns nog väldigt få par som ”aldrig bråkar” även om man hör det ibland… (men jag tror dom ljuger ha ha). Jag håller med dej, en öppen kommunikation och förståelse åt båda hållen är verkligen superviktigt för en bra relation! Jag tror och hoppas att vi tog några steg framåt efter den här helgen… 🙂

Kommentera

