Fullspäckade dagar

Wow dagarna bara rusar förbi den här veckan men åh vad jag tycker det är roligt! Känner mej liksom lite purposeful och som att jag har nåt att uträtta. Samt att det är otroligt skönt och givande att hänga med vuxna helt utan barn… Dags att börja jobba kanske?! Att arbeta för ett företag som Icebreaker med produktutveckling eller marketing skulle verkligen vara roligt. Det var ju faktiskt det som var min grej en gång i tiden när jag jobbade heltid på en Stadiumbutik i Sverige där jag ansvarade för Outdoor-avdelningen. Funktionskläder som det kallades på den tiden. Jag älskade att åka iväg på utbildningar och lära mej om alla material och olika plagg. Min sista tid på Stadium gick jag över mer på merchandising och hur butikerna bäst skulle stylas för merförsäljning – även det tyckte jag var superkul!

Tyvärr så började min kropp strejka i mina tidiga 20-nånting. Jag fick förslitningsskada efter förslitningsskada och till sist kunde jag inte ens lyfta en tallrik(!) för att mina handleder värkte så. På jobbet försökte dom hjälpa till så gott det gick med att ge mej andra uppgifter men när armarna inte funkar känner man sej ganska värdelös. Jag blev sjukskriven från jobbet, och i min frustration över att inte kunna göra något alls med överkroppen började jag springa. Varje dag. Varpå mina knän gick sönder. Åh vad jag önskar att jag kunde vrida tillbaka tiden och ge mej själv ett och annat råd.

Jag hade verkligen hamnat i något av en återvändsgränd och mådde så dåligt. Jag hade inte ens fyllt 25 och min kropp kändes som en gammal pensionärs. Att säga att det gjorde mej deppig är en underdrift… Det var då jag tog beslutet att göra något radikalt. Säga upp mej från jobbet och åka till Australien och plugga! Jag hade alltid drömt om att besöka Australien där min farbror och kusiner bor, uppleva kulturen och kanske bo där för en tid. Dock hade jag inga sparpengar att kunna ta mej dit på egen hand så jag bestämde mej för att ta tillfället att göra en utbildning medan jag var där –  och liksom slå två flugor i en smäll! Jag fixade en enorm studieskuld hos CSN genom att låna maxbeloppet för tre terminer men jag måste ju ändå säga att det var värt det.

Utan studietiden i Australien hade jag aldrig träffat C, fått uppleva Nya Zeeland eller fått våra två underbara barn! För att inte tala om hur mycket tiden i Australien gav mej, jag blev frisk, avslutade ett osunt förhållande, lärde mej att stå på egna ben och fick vänner för livet! En gedigen utbildning fick jag ju också. Kunskap som jag inte skulle vilja vara utan!

 


Strike a pose! Något jag gjort många gånger idag och igår 😉 Här hemma på balkongen i en skön T-shirt klänning från bohoo.com 

2 reaktioner till “Fullspäckade dagar

  1. Wow, vilken resa du gjort! Och när man läser om den så känns det verkligen som om universum är med och styr en del… Mer än en gång har man ju undrat varför man råkat ut för saker, men i slutändan kan det ju ändå bli väldigt, väldigt bra 🙂
    Din t-shirtklänning såg väldigt skön ut – tack igen för mode-inspiration, jag gillar verkligen din stil 🙂
    Kram!

    1. Hej Ji! Ja ibland kan det vara nyttigt att stanna upp och tänka på hur långt man kommit i livet! Och vad det var som gjorde att man tog dom där avgörande besluten… Det ser man ju oftast inte förrän långt efteråt! Kul att du gillar mina outfitsbilder jag slänger in lite då och då 😘 Kramar

Kommentera

