Acro Yoga

Idag firades World Yoga Day på Sherwood, någon mer som yogade idag? Alla insamlade pengar kommer gå till flyktingar i Europa vilket jag tyckte kändes extra bra. Jag mötte upp D och ett gäng andra tjejer för frukost i morse vid niotiden och sen vid 10 skrev vi upp oss på de klasser vi ville vara med på. Tyvärr missade jag flera av de klasser jag velat gå på pga kalas men jag fick ju äta svensk tårta istället 😉

Efter kalas och lunch så tog jag med mej barnen tillbaka till Sherwood och så fick dom testa på Kids Acrobatics eller Acro Yoga som det också kallas. Vilken hit det blev! Både hos A och L. Dom hade superkul! Det riktigt lyste i A:s ögon över att få en gångs skull få vara med och inte vara den som är ”för liten” och bara får sitta vid sidan av. Och det gick ju toppen för A även om hon var minst av alla! Läraren var underbar och såg till varje barns förmåga och behov. C kom och tittade han med och sen när klassen var slut så tog han med sej barnen hem (eller rättare sagt, L fick åka och köra cross!) och då var det min tur att testa Aerial Yoga. Jag hade hoppats på att det skulle vara en hel klass under den timmen det stod på schemat att det skulle pågå men tyvärr så var det bara cirka 5-10 minuter som man fick chans att prova på att hänga i yoga silks. Jag vet inte vad jag tyckte riktigt, jag skulle vilja testa en hel klass innan jag säger bu eller bä. Nån bloggläsare som utövar Aerial Yoga regelbundet och kan berätta mer?

Sista timmen så testade jag något för mej helt nytt; Theta Healing. Jag fick en otroligt stark upplevelse, som jag kanske inte var helt beredd på. Men det gav mersmak. Eller mersmak kanske är fel ord, men jag fick en känsla att det här behöver jag. Nästa vecka börjar en kvällskurs som jag hoppas att jag kan få plats på! (Ramla inte av stolen nu mamma 😉

 


  
  
  

Kommentera

