Vi har fönster!

The windows are in! Det går framåt. Idag när jag och A åkte ut till Jacks Point hade det hänt en hel del… Vi har numera fönster! Nu börjar det likna ett riktigt hus 🙂

Lilla A har haft en tuff vecka på förskolan. Dom håller på och gräver upp lekplatsen utanför klassrummen för att göra en massa förbättringar, och barnen har inte kunnat vara utomhus på några dagar. Något som har lett till frustrerade, högljudda barn och ovanligt mycket stoj inomhus. Vilket A inte gillar, men hon vill heller inte följa med ut på en promenad när fröknarna frågat. Hon vill bara gå med mej säger hon. Jag tror att hon tänker att ”det är bättre om jag stannar här för det är ju hit mamma kommer och hämtar mej”. Ett väldigt bra tanke iof. Och att hon inte är superpigg på att springa iväg med nån hon inte känner så där superbra är ju faktiskt inget dåligt. Tvärtom.

Sen idag på förskolan så fastnade hon med huvudet i ett leksakskök. Hon hade stoppat ned huvudet i diskbänkshålet och sen inte kommit upp! Lilla gumman… förstå vad läskigt! Vem som helst hade ju fått panik, något som hennes förskolepedagog också sa. Dom hade fått vända hela skåpet uppochner för att få loss henne. Jag hade på känn att jag inte skulle lämna henne så länge idag så jag kom en timme tidigare och det var väl tur. Hon var mer än redo att åka hem då…

Vi åkte ut och hälsade på C, tittade runt och hjälpte till att måla några penseldrag med oljefärg sen tyckte A att det var dags för lunch så då styrde vi in mot stan och köpte med oss sushi hem. Efter nån timmes hemmafix var det dags att hämta L på skolan och sen vidare mot SITE och trampolinlektion för L. Jag hade med mej en trampcykel till A och så övade vi på att cykla under tiden. Det gick väl sådär, men det var ju första gången också. Jag hann även in på golvbutiken tvärs över vägen. Vad jag fick med mej därifrån får ni se i nästa inlägg!

 

 



  

Kommentera

