Colour matching

Vi gillar att göra varje hus annorlunda från det senaste. Vi har gått från minimalistic black and white style med våra lägenheter som var toppmoderna och gick i svart och vitt. Det var supermodernt då men nu känns det lite kalt och opersonligt.

Vårt nästa hus gick således i varmare toner, mycket brunt och beige med inslag av trä och sten. Det kändes absolut mer som ett hemtrevligt hus, men nu vill jag bort från det bruna!

Ge mej fräscht och ljust igen. Fast allt annat än sterilt sjukhus vitt. Nä denna gång blir det en skandinavisk look med ljust trägolv men med en alpin/country style touch. Så mycket ljust alltså men med inslag av mörka träslag och sten för att bryta av och göra det hela mer intressant.

 

Nedan ser ni samples från trägolv, matta och badrumskakel. Kaklet är samma mönster/färg men ena plattan är matt och ska läggas på golvet medan den andra är high gloss och ska sitta på väggen. Jag har hört många försäljare säga att high gloss inte blir halt på golvet men där har jag min egna uppfattning. Alltför många gånger har jag upplevt just det på hotell tex. Och med småbarn så tar jag inte risken, även om det är snyggt och skapar en lyxig känsla med high gloss golv. 

 

IMG_4617

Kommentera

