Morgonfika

Jag har kännt något av ett begynnande halsont sen iförrgår. Inte ont men att det liksom kliar i halsen. Så typiskt när jag är inne i ett bra träningsflow och även ätit ovanligt lite socker (utan problem ska tilläggas!) och extra mycket bra mat. Det där hänger verkligen ihop för mej, mer mat – mindre godissug.

Hursomhelst, imorse när jag och A var på Mitre 10 så blev jag sugen på något annat än en hälsosam nötboll, så jag beställde in en saftig morotskaka och en krämig latte och jäklar vad gott det var! 

Jag älskar när det är så, när jag bestämt mej för att köpa nåt mindre nyttigt och det verkligen är värt det! Finns väl inget värre än att få in ett torrt gammalt bakverk när man vill unna sej något gott. Den här morotskakan var allt annat än torr 😄

Någon som förresten har recept på en riktigt god morotskaka? Jag har faktiskt aldrig bakat en själv! 

  

6 reaktioner till “Morgonfika

  1. Sök på Leila Lindholms sida:

    http://www.leila.se
    under ‘bakverk’ och ‘Leilas morotskaka’

    Den har jag bakat flera gånger och den är riktigt saftig och god.

    Tack för en jättebra blogg och underbart vackra bilder 😊

  2. Hej igen!
    Nu när jag presenterat mig,så måste jag ju kommentera oxå.
    Här i Frankrike finns inte särskilt många Starbucks… men en ligger i i ett köpcentrum inte alltför långt bort. Så ibland tar jag mig en tur dit och äter just morotskaka med en krämig soyalatte. Och jag säger som du…Så jävla gott 🙂
    Letar oxå efter ett bra o enkelt recept på Carrotcake.
    Ha en bra dag eller natt…hihi.. vet inte så noga.
    Kram
    Gunilla N

    1. Mmm en perfekt morotskaka och krämig kaffe slår allt! Nu har jag fått höra från flera håll att Leilas morotskaka is ”the one” så testa den du med! Kram Ps. Fint namn du har, samma som min mamma 🙂

  3. Hallo!

    Jag brukar göra Jamie Olivers morotskaka o den äääälskar jag! Är lite annorlunda för har lime i icing så det händer lite lixom 😁 dock tror jag det är en del socker i den men ojojoj vad god den är! 😋

    1. Tack för tipset! Den morotskakan ska jag verkligen spana in, jag gillar Jamies recept när det gäller allt annat och har svårt att tro att han kan laga eller baka något som inte är GOTT 🙂

Kommentera

