Ett ganska bra hem ändå

Just nu är jag glad över att få kalla den här platsen ”hem”. Skönt att få tillbaka den känslan efter en jobbig kväll igår. Jag blir såklart jätteglad när barnen pratar mycket om sina morföräldrar, vilket dom gör speciellt efter att vi skypat med någon av dem. Samtidigt så är det superjobbigt för mej (särskilt när jag har mycket hemlängtan) att höra A fråga kanske 5-10 gånger på en dag om vi inte kan åka och hälsa på mormor.

Ikväll har jag pratat med mamma igen och den här gången låg A och sov, vilket kanske var tur. Jag får knappt en syl i vädret annars, det är bara hon som ska prata med mormor och visa leksaker och gosedjur. Himla sött ändå. Men det blir som sagt inte mycket pratandes för mamma och min del. Men ikväll så blev det annorlunda. Jag och mamma har smidit planer som jag tror kan bli riktigt bra! Nu känns hjärtat lite lättare igen.

 

Jag har hunnit med att cykla DH två gånger den här helgen. Idag var det verkligen ”perfect conditions”. Banan var helt i min smak, inte för torr och inte blöt och det var INGEN kö alls! 

IMG_4708

Jag i liften upp

IMG_4709

Utsikten från toppen innan man sätter av nedför är verkligen inte dålig. Ofta glömmer jag bort att stanna upp här då jag är så fokuserad på cyklingen men idag blev det ett foto!

Kommentera

