Morotsmuffins

På inrådan bakade jag Leila Lindholms morotskaka i helgen, eller det blev ju faktiskt mer den här varianten  då jag inte hade inte hittade mina bakformer. Jag har tydligen lyckats städa undan dom så bra att jag inte själv hittar dem!

Hursomhelst, mitt och min familjs omdöme är att dom blev jättegoda! Men jag är sugen på att göra en hälsosammare variant och testa att utesluta det vita sockret, för ärligt talat blev det lite i sötaste laget för min smak. Och kanske blanda i nötter och torkad frukt för lite tuggmotstånd! Fast då jag gissar jag att barnen inte ger full pott 😉 Dessa muffins är ju perfekt då de går att skicka med i lunchlådan. Både L:s skola och A:s förskola är nötfria, eller ”nut and egg friendly” och dom vill således inte att vi skickar med barnen varken nötter eller ägg.

Hursomhelst, mitt eftermiddagsfika blev extra lyxigt idag!

 

IMG_4633

 

Grönt te med grapefruit och morotsmuffins

2 reaktioner till “Morotsmuffins

  1. Du kanske kan testa med äppelmos (osötat) som det var i ett annat recept på nyttiga muffins du delade. Eftersom det inte finns äppelmos här där jag bor kokade jag ett par äpplen och mosade med mixerstaven när jag gjorde det receptet och det blev minst lika bra (och lite billigare på köpet!). Ska testa detta receptet för mannen älskar morotskaka. Mvh, Carro

    1. Tack för tipset Carro! Bra att du påminde mej, hade helt glömt bort receptet med äppelmos 🙂 Hoppas morotskakan gick hem hos mannen din!

Kommentera

