Att vakna på fel sida

Det gjorde jag verkligen imorse. Jag försov mej dessutom. Jag skulle ha gått på Power Yoga med D men jag vaknade 10 minuter efter att klassen börjat… Verkligen inte likt mej men jag behövde väl sova? Kanske särskilt då jag var uppe innan 6 igår morse för att gå på Bikram. Jag gav Fredags-bikram en andra chans även fast jag var SÅ irriterad på instruktören förra veckan. Instruktören var extra vänlig igår, kanske hade hon tänkt efter lite.

Jag är inne i en liten låg period just nu. Tror att det är hormonerna som spökar, men det är inte lättare för det. Sen har jag så ont i min axel och det gör mej på dåligt humör det med. Jag var hos min osteopat i onsdags och det fixade det tillfälligt men nu är den där molande värken där igen. Nervös över ett stundande tandläkarbesök nästa vecka är jag också. På senare tid (år?) har jag fått blottade tandhalsar, något jag tror beror på att jag borstar tänderna för hårt och ofta… och som följd har jag fått känsliga tänder. Är orolig för att jag måste göra nån slags operation för att ”dra ner” tandköttet igen. Någon som gjort nåt liknande? Gör det ont? Kostar det mycket?

Ja just det, vi var på cirkus idag. Kanske den sämsta jag sett. A blev livrädd för den helknäppa och väldigt obehagliga clownen och L var minst sagt uttråkad i slutet. Det slutade med att vår tänkta familjelördag blev aktiviteter på varsitt håll. C tog med A upp Skyline så hon fick åka luge medan jag och L var kvar på cirkusen. Fast vi möttes iaf upp och åt lunch tillsammans efteråt. Sen stack C upp och cyklade medan jag tog med barnen till lekparken.

På vägen dit så kraschar A på cykeln och jag har så dåligt samvete då det delvis var mitt fel. A ropade nämligen mamma, mamma, wait – varpå jag bromsar in med sparkcykeln som jag åker på, men A är plötsligt precis bakom mej och hinner inte stanna sin balance bike. Hon kör rätt in i mej och flyger ner i asfalten med ansiktet före! Nu har hon världens blåtira under ögat och ett skrapsår i pannan där hjälmen inte täckte.

Det har varit en mindre bra lördag kan man väl säga.

 

IMG_4763

IMG_4638

 

IMG_4642

Den jonglerande killen var helt klart bäst av alla nummer. Men clownen (som jag inte fotade) hade vi lätt kunnat varit utan. 

3 reaktioner till “Att vakna på fel sida

  1. Blottade tandhalsar är lätt att fixa. Gjort precis som du och borstat för hårt. Min tandläkare hade på plast/emaljliknande över tandhalsarna. Ilar lite när det kommer på men inte alls farligt och resultatet blir perfekt! Angående din reaktion på fransfärgning har min dotter haft exakt detta. Senaste det hände var hon galet svullen och röd i ögonen. Du ska vara försiktig med all typ av färgningar efter detta, även hårfärger, hennatatuering osv osv. Det kan vara riktigt farligt en nästa gång så se upp. Du blir säkert bra nu inom ett par dagar men gör aldrig om det. Var rädd om dig. Åsa

    1. Har samma problem som du med blottade tandhalsar men tyvärr har flera tandläkare sagt till mig att man inte kan göra något åt det. Åt tandköttet alltså, att få tillbaka det. Men känsliga tandhalsar är lätt att slippa med hjälp av rätt tandkräm. 🙂

  2. Och, flyger du via Bangkok kan jag tipsa dig om en riktigt bra tandläkare som hämtar/lämnar på hotellet (hans chaufförer) och du kan fixa precis allt för en mkt billig penning jämförelsevis med hur dyrt det är här på NZ. Han är riktigt duktig, ett proffs och dina tandhalsar kommer aldrig mer synas. Det går visst och fixa. Det är bara kassa tandläkare som inte prioriterar kosmetiska ingrepp som påstår annat. Min egen folktandvård i Nacka gjorde iofs mina fina igen. Jag fixade en frätskada på framsidan av tanden i Bangkok. Blev superbra = gone. Lagade ett hål där för 30 dollar (kostar typ 100 dollar här på NZ ju) och passade på att göra en tandbelkning för en femtedel av priset. Helnöjd.
    Åsa

Kommentera

