Att uppskatta sin hälsa

Tänk att det ska dröja tills man är ordentligt sjuk och eländig tills man uppskattar sin hälsa….  Jag har behållt mina solglasögon på mej hela dagen, annars skulle jag väl skrämma slag på folk. Mina ögon är så läskigt rödsprängda att jag typ blir rädd när jag tittar mej i spegeln.

Jag har tagit två antihistamin tabletter idag och varit inne på apoteket och köpt ögondroppar, vilket hjälpt lite. Åtminstone tillfälligt. Ögonen klarnar något efter att jag använt dropparna men en stund senare blir dom röda igen.  Jag fick rådet att boka en läkartid om det inte blir bättre…. Vilket jag såklart kommer göra. Men jag hoppas ändå att jag slipper. Alltså hur dum får man vara! Räckte det inte med att jag fick uppleva det här en gång, nä tydligen ska det krävas två gånger för att jag ska fatta att jag är allergisk mot ögonfransfärgning.

Förkylningen då, ja den är inte så mycket bättre den heller. Något kanske. Jag har svårt att se att det blir några Boot Camps imorgon… Om inte ett mirakel sker och jag vaknar med både klara ögon, huvud och näsa. Det vore ju underbart men jag har som sagt svårt att se att det skulle ske.

Min lilla tjej är ju förkyld hon med men hon är inne på tredje eller fjärde dagen så hennes energi börjar återvända. Det är med andra ord svårt att hålla henne inne en hel dag även om jag helst legat under täcket. Vi åkte därför ut och tog en fika med C ute i Jacks Point, och stannade därefter till på lekplatsen en stund. En alldeles lagom outing en dag som denna!

 

 

Snart har vi gångavstånd till den här lekplatsen!

Dagens outfit; shorts och boyfriend sweater. Jag snodde C:s tröja från bilen när vädret plötsligt slog om och blev mindre varmt. Kan nog hända att jag lånar denna tröja fler gånger 🙂

Här kör jag på en ”A-pose” , att springa mot kameran med världens smile

Fast A är mycket bättre på det! Det här fotot vill jag typ rama in. 

Min lilla sötnos…

….som skulle kunna gunga i en hel evighet. Hon tröttnar aldrig! 


  


  

Kommentera

