Vår morgon

Jag ringde polisstationen imorse så snart dom öppnat och jag började typ hoppa av förväntan när dom sa att dom hade en svart Mercedes nyckel med ovanlig form. 

Jag var nära att ringa taxi med en gång men hejdade mej och smsade D och B som kom till undsättning. D var barnvakt medan hennes man B körde mej in till polisstationen. 

Om det var min nyckel? NEJ. Den var precis samma form men hade ett silverband runtom. Prata om att jag blev besviken… Det kändes lite som jag hittat nyckeln bara för att tappa den igen!

Jag och barnen hade iaf en mysig morgon då jag fixade en extra god frukost medan barnen byggde ett ”litet hus” i deras rum. Mitt hjärta smälter litegrann varje gång jag ser dem sitta tätt intill varann sådär. Men jag måste erkänna att jag fått kämpa för att inte vara en vresig surmamma idag.

Just nu är vi tillbaka vid L:s skola, jag har gått ännu en tur och letat efter nyckeln medan jag väntar på svar från Mercedes om hur länge det tar att skaffa en ny nyckel och vad det kostar exakt. Bilen måste ju bärgas också vilket jag gissar går på ytterligare några hundra dollar.

Jag var och testcyklade en XC-cykel igår, men en ny cykel kan jag ju lätt glömma efter den här tabben. Japp jag tycker synd om mej själv idag!

  

    
 

Kommentera

