Give me coffee

Måndagmorgon och med kaffet i högsta hand! Det behövs idag, jag har sjukt mycket grejer att fixa med idag och kom som vanligt i säng sent igår. Men det känns ändå helt okej! Jag och barnen hann med ett snabbt samtal med mamma på Skype imorse innan skolan vilket var så himla mysigt 🙂

När det gäller kontakt med familj och vänner så tycker jag att kvantitet gärna får gå framför kvalitet. Det jag menar är att det är hopplöst att gå och vänta tills man känner sej utvilad, pigg och har minst en timme att sitta ner i lugn och ro att prata. För den stunden kommer aldrig kan jag lova! Så hellre fler men kortare samtal. Att bara få höra varandras röst och säga hej betyder så himla mycket.

Efter att vi lämnat av L i skolan åkte jag och A och storhandlade på New World. Där får man gratis kaffe om man handlar för över 200 dollar. Jag brukar nästan alltid ha en lapp med gratis-kaffe ligga i plånboken, perfekt för en pick-me-up efter storhandlingen! Riktigt gott cafe-kaffe är det också.

Nu ska jag packa upp all mat och sen sätta igång med min ”To do list”, det är SÅ mycket grejer som måste bockas av angående huset den här veckan. Jag känner mej en aaaaning stressad men det ska gå vägen – på ett eller annat sätt!

 

En dagens på sniskan. Med ett fult taggigt träd! Oh well detta är ingen mode-blogg ala Kenzas och en bild är ju bättre än ingen 🙂 T-shirt från HM, Jeans och solglasögon Anine Bing.

Kommentera

