New Friends

Kolla in dom här gullungarna; N och A i ett litet tält tillsammans:

   
 

Det skiljer nästan ett helt år emellan dem (A är yngst) men det märks inte särskilt mycket, varken storleksmässigt eller när dom leker. Detta är As första egna vän – N har en storasyster som går i L:s klass, det är så jag och N:s mamma lärt känna varandra. Dom bor ute i Jacks Point och idag fick A komma och leka hos N medan jag oljade plankor för glatta livet – helt perfekt ju! Som mamma känner jag ofta att vardagen är som ett ekorrhjul litegrann, jag blir aldrig färdig nånstans. Det blir alltid mer tvätt, disk, mat som ska lagas, leksaker som ska plockas upp. Därför är det helt UNDERBART att kunna beta av en hög med plankor och känna att yes, det här har jag blivit klar med! ”A sense of accomplishment” liksom. Vad är heter det på svenska? ”En känsla av att ha uträttat något”? Jaja ni fattar 😊

Kommentera

