Family Sunday

Idag har vi haft en riktigt mysig familjedag! Hängt tillsammans nästan hela dagen vilket är väldigt ovanligt för att vara oss. Vi tog med barnen upp till Skyline imorse och åkte luge tillsammans. Vi står nog ut en del från mängden, jag och min familj… Medan andra mer ansvarstagande normala föräldrar kör sakta och försiktigt ner så kommer jag och C rejsandes i full fart med ett varsitt barn, vi ligger ner i kurvorna och försöker tränga oss före varann där vi kan. Såklart påhejade av ungarna som båda vill komma först haha. (Men vi är ju givetvis måna om våra barns säkerhet, så fort att det skulle vara farligt kör vi inte – kanske bäst att poängtera).

Efter luging så åkte vi och åt lunch på Mitre 10 där barnen älskar att leka. Sen var det dags att dela på oss för en stund. Jag och L åkte upp till Skyline igen, men denna gång i våra cykelkläder. Vi mötte upp A och hennes son N som är kring samma ålder som L och så cyklade vi ett par ”runs” tillsammans. L var verkligen på G idag så han vill tom göra en tredje run efter att A och N åkt hem. Det fick han, fast först tog vi en smoothie paus uppe vid toppen. Det gäller att fylla på med energi också!

När vi satt däruppe på toppen av Skyline och blickade ut över Queenstown kände jag mej så otroligt tacksam över att få bo här. Att få ge barnen möjligheten att växa upp på en sådan fantastisk plats som Queenstown är. Det gör mej lycklig. Och kanske extra mycket just nu när jag precis bokat mammas biljett hit i November, och jag vet att jag ska hem till Sverige på besök i September. Med det i åtanke kan jag verkligen känna ren och skär lycka över att bo här!

 

 


  
   img_0077

img_0076

img_0081

3 reaktioner till “Family Sunday

  1. Vilken fin dag ni haft! Vi har också spenderat en heldag ute i solen, så skönt nu när det börjar bli varmt, nästan 20 så barnen kan springa i bara tshirt. Fördelen med att bo i södra Europa 🙂

    Så roligt att din Mamma kommer på besök!! Jag förstår precis vad du menar att det gör så enormt mycket för humöret att ha sådant att se fram emot. Häromdagen bokade jag sommarsemestern till Sverige, det blev en hel månad då jag har turen att kunna jobba därifrån då mitt jobb inte kräver att jag är på kontoret och bara behöver ta 2 v semester! nu när jag vet att vi ska hem känns det så mycket lättare på något sätt 🙂

    Hoppas ni får en bra vecka, mvh, Carro

    1. Ja visst är det underbart när man har en resa för att träffa familjen att se fram emot! Vardagen känns genast så mycket bättre! Vad härligt med en hel månad i Sverige – jag förstår att du längtar 💘 Ha en fortsatt fin påskhelg!

Kommentera

