A long weekend

Den här helgen har verkligen känts lång… Det är bara lördag än och jag tycker vi haft helg i flera dagar. Inte så konstigt kanske då barnen var hemma hela förra veckan. 

Vi börjar iaf kunna vara ute lite mer. Igår stannade vi till vid L:s skola som ju var stängd då det var Good Friday. Barnen älskar att leka där och det är lite av en samlingsplats på helgerna för många familjer som har barn på Remarkable School. Vi träffar alltid någon som vi känner där! 

Igår var båda av L:s bästa vänner där, gissa om L blev lycklig 😊 Jag och A tog tillfället i akt och gick upp på tak-terassen som ligger på tredje våningen. Barnen får inte vara där uppe under skoltid och jag vet inte själva syftet med utrymmet egentligen. Soldäck för lärarna? Utsikten är det knappast något fel på… 

Det jag minns från min skoltid är fula gråa betongbyggnader och en skolgård som uppmuntrade till allt annat än lek och glädje. Tänk att få haft den här utsikten och omgivningen! Jag hoppas att barnen en dag kan uppskatta det lika mycket som jag gör, och inte ta det för givet. 
   

 

En reaktion till “A long weekend

  1. Jag har sagt det förut och säger det igen. Du och din familj bor antagligen på världens vackraste plats. Helt magiskt!

Kommentera

