Family on Wheels

Idag åkte vi till Cromwell för att testa vår nya Kawasaki 450 som anlände i veckan. Jag skriver ”vår” även om C irriterande nog pratar om ”his motorbike”. Vi sålde våra motorcyklar för cirka 2 år sen då tiden inte fanns riktigt och hojarna började bli gamla. Det har alltså dröjt tills nu innan vi investerat i en ny. Jag brukade köra 250 och var därför inte så jättepigg på att dela på en 450, trodde att det skulle bli alldeles för tungt och kraftfullt för mej. Men vad fel jag hade! Visst är den kraftfull men jag älskar den!! Och jag kan starta den själv!

Suzukin vi hade tidigare var så jäkla trög att få igång att jag nästan alltid behövde hjälp från C… Det brukade göra mej förbannad innan jag ens  kom ut på banan. Ännu värre om jag körde omkull eller bromsade stopp i nån kurva långt från depån. Då fick jag snällt skjuta tillbaka den. Eller vänta på att nån ”stark man” skulle stanna och hjälpa till. Sjukt irriterande.

Något som jag upplevt ända sen jag började köra motocross är att killar kör av banan när dom håller på att bli omkörda av mej. För att jag är tjej. Så även idag! Det var en kille i 35-års åldern som parkerat sin bil intill oss och pratat en del med C i depån. Vi hamnade på banan samtidigt och varje varv kom jag närmre och närmre och tredje varvet visste jag att nu kommer jag kunna köra om honom. Då kör han såklart av… Allt för att inte få sin manlighet sårad för mycket  😉

L körde ett gäng varv han också, på mini-banan. Jag stod vid sidan av och vinkade av honom med jämna mellanrum för vätskepaus och för att han skulle vila och inte ta ut sej för mycket när han precis varit sjuk. Det var härligt att se honom så full med energi och alla fina framsteg han gjort på senaste tiden. Men vi fick bokstavligen dra honom av banan….

A fick åka några varv hon med, hon hade världens leende hela tiden och ropade ”look at meeee!” när C kom körandes med henne. A family on wheels 🙂

 

 

img_0202

img_0209

img_0211

img_0206

img_0208

Kommentera

