My morning

 

Så här ser det ut i garaget där jag står och oljar plankor om dagarna. Imorgon satsar jag på att bli klar med lasset plankor som ligger utanför huset. A ska få komma hem till D i några timmar imorgon och L är ju i skolan.

Plaster-killen frågade idag om det var jag som var ”the painter”, jag svarade att ”no I´m the wife” haha. Fast jag hade ju tekniskt sätt kunnat säga ja, då vi faktiskt ska måla större delen av huset själva. Med eventuell hjälp från en svensk målartjej! Japp ni läste rätt. Tydligen så är det en svensk tjej som jobbar extra som målare vid ett annat hus ute i Jacks Point. Lite roligt, eller hur! Så kanske blir det hon och jag som målar ihop.

Jag vaknade imorse med känningar i halsen, det slår tusan aldrig fel! Varje gång efter en lång sjukperiod där barnen varit sjuka, och när dom äntligen börjar bli friska och jag pustar ut över att ha ”klarat mej” – så blir jag sjuk! Hur är det möjligt att jag klarar mej så länge som 10 dagar och SEN blir sjuk?! Det måste ju vara nån slags djurlag – att mamman håller sej stark så länge hennes ungar är svaga och behöver henne…

Jag hoppas att det inte behöver bli så mycket mer än nån dag med halsont. Jag har fasen inte tid att vara sjuk NU. Kurerar så gott jag kan med C-vitamin, echinacea och extra mycket frukt och grönt. Och framförallt sömn, det är nog vad jag behöver allra mest efter den här perioden med sjuka hostandes barn hela nätterna. Nu hostar ingen av dem längre och jag hoppas att jag slipper vakna av mitt eget hostande!

Jag ska fota huset mer imorgon så ni får se hur det går framåt 🙂

 


Kommentera

