Birthday Girl

Vilken födelsedag hon fick den här lilla jäntan! Vi bokade SITE för hennes kalas och jag trodde först att det skulle bli en liten familjär historia,  men det blev sammanlagt 12 ungar som hoppade på studsmattorna 🙂 Barnen hade så roligt och A, ja hon kunde nog inte vara nöjdare med sitt kalas.

Efter att barnen hoppat i över en timme så bjöd vi på tilltugg och fika i ett intilliggande rum. Och tårta såklart! En blå Frozen-tårta hade A önskat sej. Jag hade ingen aning om hur jag skulle få till det men det gick ju bra 🙂 Önskar jag hade fotat en bättre närbild framifrån av tårtan efter allt jobb jag la ned men men. Den var blå, och hade frozen-figurer på sej. A var nöjd – och faktiskt var den väldigt god också! Jag gjorde bottnarna efter Leila Lindholms recept och så fyllde jag med hallongrädde och chokladmoussse, och garnerade med färgad grädde, blåbär och riven choklad.

Jag tog mej även an utmaningen att göra cakepops. Dom blev goda men inte världens snyggaste. Jag grät nästan en skvätt i köket när jag trodde dom skulle bli totalt misslyckade. Men efter att dom stelnat i kylen (liggandes på bakplåtspapper istället för stående) så såg dom inte så tokiga ut ändå! Lite platta på en sida bara haha.

När man gör dem, vad är hemligheten för att chokladen och strösslet inte ska rinna ned längs pinnen när cakepopsen står upp?!

Vi avslutade kalaset med svensk fiskedamm – något som blev väldigt uppskattat både av barn och vuxna. Kul att kunna tillföra något nytt till kalas-traditionerna här på NZ 🙂

 

Bilder från dagen. Av oss fick A ett leksakskök med tillhörande matvaror som hon har lekt med nonstop sen igår!

IMG_4700

IMG_4701

IMG_4702

IMG_4707

IMG_4709

IMG_4723

IMG_4725

IMG_4732

IMG_4745

Kommentera

