Date Night

Fördelen med att C:s föräldrar är här är inte bara att vi kan få en massa gjort på huset, vi kan även smita iväg på ”date nights” när vi får lust utan att behöva betala för en dyr barnvakt! Jag älskar att kunna vara spontan och inte behöva bestämma saker flera dagar i förväg. Så som vi gjorde före barnen kom 😊

Älskade barn förresten, lika mycket som jag njuter av friheten nästan lika mycket saknar jag dem. Känner mej nästintill överflödig hemma, farmor handlar, tvättar och lagar mat medan farfar leker med barnen. Ja vi behövs liksom inte… Fast det är såklart en sanning med modifikation. Jag vet att barnen efter den här veckan kommer vara mer än redo för en heldag med mamma och pappa. 

Jag planerar redan vad vi ska göra tillsammans nästa helg! Men nu; ut mot huset! 

Vår dejt-kväll igår; trerätters middag på St Moritz. 

   
    

   
 

2 reaktioner till “Date Night

  1. Så rätt! Man borde ha minst en date night per månad! Ibland kan ju förväntningarna bli jobbigt höga om det sker sällan, sen sitter man där och ska inte prata om barnen men det blir istället tyst…

    1. Eller hur! Jag håller verkligen med, går det för långt mellan gångerna vill man ju att allt ska bli sådär orimligt perfekt…. Och så kommer besvikelsen som ett brev på posten haha. Bättre att försöka komma iväg lite oftare och inte göra så stor grej av det!

Kommentera

