Half Beryl Green vs Lola

Japp det är vad färgerna i barnens rum kallas. Den lila färgen är ju helt klart mycket starkare men jag tycker att det blev fint ändå. Jag har frågat L om han vill att vi målar om i en mer klarare mint grön men han är nöjd och då är ju jag också det (såklart!). 

Det här målarprojektet, vilken tidsslukare alltså, jag var där hela dagen i går och idag tills det var så mörkt ute att jag inte kunde se längre. 

Men imorgon förmiddag tar jag ledigt för att åka och köra motocross med familjen! Sen målar jag vidare på eftermiddagen samt fram till onsdag som är min dead line. Då kommer elektrikern och jag vill att allt ska vara färdigmålat tills dess! 

Nu: sängen. Night Night!
  
   

2 reaktioner till “Half Beryl Green vs Lola

  1. Vilken härlig lila färg! Jag är inte särskilt bra på inredning men jag tänkte som så när jag såg den gröna att det kanske är bra att den är rätt svag för då kan du ha mer färger på möbler / tavlor / gardiner och sådana detaljer. Nu har du egentligen bara den lila färgen att matcha med. Om du förstår hur jag menar 🙂 Tror det kommer bli toppen!

    1. Tack, och jag tror du har helt rätt! Så här i efterhand är jag supernöjd med att den gröna färgen blev lite mildare än jag först räknat med. Hade båda färgerna varit starka hade det blivit för mycket för ögat! Nu är det en perfekt balans 🙂

Kommentera

