Early Mornings

Jag läste någonstans att när du blir mamma kan du säga adjö till hela nätters sömn för alltid. Det stämmer verkligen in på mej, även om barnen numera sover nätterna igenom (förutom A som ofta kommer intassandes nån gång mitt i natten och lägger sej på en madrass som vi har på golvet i vårt rum) – så sover jag i stort aldrig en hel natt. Jag minns för ett par månader sen när jag tittade på klockan strax före midnatt och nästa gång jag vaknade var klockan sex! Den lyckan. 6 timmars sammanhängandes sömn… underbart.

Just nu sover jag extra dåligt, troligtvis för att jag är så uppe i varv. Jag tänker på huset när jag somnar, när jag vaknar mitt i natten för att gå på toa och sen vaknar jag oftast kring sex halv sju och kan absolut inte sova längre – då brukar jag och C ligga och prata om olika lösningar och alternativ för huset. Det går inte att tänka på nåt annat just nu!

Samtidigt kan jag inte med att titta på inrednings eller husprogram på tv:n längre, det får mej typ att må illa hahaha.

Något stort hände i natt, A vaknade inte och kom in till oss utan sov HELA natten i sin säng. Det är första gången på nära ett år tror jag! I och med att hon har sin egna lilla madrass i vårt rum och bara går och lägger sej direkt utan att säga ett pip, så stör det inte oss på något sätt men det var ändå härligt att se att hon låg i sitt rum i morse! Skönt för henne också att slippa vakna.

Nä nu måste jag sätta fart här. Ska in till stan och hämta resten av kaklet till badrummet och tapetprover, innan jag har ett möte ute i Jacks Point vid halv tolv. Better go!

 

 


  

Kommentera

