A Better Day

Tänk vad härligt ändå. När jag precis skrivit ett inlägg om hur dåligt jag sovit på sistone och hur allt jag önskade var att få en hel natts sömn, så får jag precis det! Jag somnade kring tio halv elva igår och sov till halv sju! Rekord ju 🙂

Det har verkligen känts i både kropp och knopp idag. Jag har varit mej själv igen!

Imorse var en av L:s kompisar här medan hans mamma hade en klipptid, jag älskar hur vi kan hjälpa varann med ungarna vid olika tillfällen. Det är så skönt att ha en vän med barn i liknande ålder så att vi båda har utbyte av varann! Sen att jag och Amanda dessutom älskar att hänga, det gör ju inte saken sämre.

Medan ungarna lekte fick jag en massa fix gjort hemma som släpat efter i veckan. Sen tog jag med barnen in till Gorge Road Jump Park där dom fick cykla av sej, innan vi mötte upp Amanda för lunch på Sofitel.

På eftermiddagen hade jag en hel del husärenden att uträtta, något som gick toppen när barnen var nöjda och lagom trötta efter all lek och cykling. Vi avslutade med att åka och köpa fredagsgodis och handla lite mat, sen lagade jag middag och betalade en hög med räkningar. Det har varit full rulle hela dagen med andra ord, men ändå i ett skönt tempo!

Nu ska jag krypa ner i sängen, förhoppningsvis sover jag lika bra i natt igen 🙂

 

 




3 reaktioner till “A Better Day

  1. Hej! Fy vad jag har varit dålig på att kommentera på länge nu. Vill bara att du ska veta att jag ofta läser din blogg, gillar den så himla mycket! Du gör det verkligen otroligt bra som roddare med allt du gör, du kommer gå långt ( längre;) med din härliga och fina ödmjukhet i vad du än gör. Hejar verkligen på dig! Är lite nyfiken på hur det är med din man efter allt trist och tufft som hände förra sommaren? Om man får fråga det alltså:) Har uppfattat att du träffat en kompis som är svenska och bor nära er? Erat hus kommer bli superfint, vilken fantastisk natur ni bor i! Du får verkligen se till att barnen påminns om det då och då:) Hoppas du får flera nätter med bra sömn nu! Stor kram fina Emma

    1. Heeej Åsa! Kul att du är tillbaka 🙂 Tack snälla för allt beröm gällande bloggen, jag blir sååå glad ska du veta! Och det inspirerar mej att fortsätta i samma anda 🙂
      Gällande min man så mår han bra igen, jag skulle faktiskt säga att han är helt tillbaka till sej själv. Dock så tar jag små tecken som jag förr skulle ha sett som obetydliga nojor, mer på allvar nu. Det känns overkligt när jag ser tillbaka på förra året, att det gick så långt som det gjorde med C. Väldigt skrämmande, men jag har lärt mej mycket om depression, panikångest och sömnsvårigheter – och insett att det förekommer hos fler än man tror.
      Den svenska tjejen jag hängde med för ett par månader sen har tyvärr flyttat från Queenstown nu. Trist nog! Många kramar till dej 🙂

Kommentera

