Smoothies året om

 

Jag dricker smoothies året om men ångrar mej alltid på vinterhalvåret efter jag har druckit upp en, man blir ju iskall! Brukar komplettera med en kopp te direkt efteråt för att få upp värmen. Eller en workout 😉

Mina 15 minuters hemmapass är verkligen något jag svär vid. Trodde väl aldrig för 10 år sen att jag helt skulle ha gett upp gymmet till förmån för träning hemma och faktiskt vara i bättre form. Bättre form är ju väldigt subjektivt förstås men när jag säger bättre form så menar jag att jag känner mej mycket mer funktionellt stark och uthållig. Yogan har gjort mej mycket mer flexibel och all träning med kroppsvikt gör att jag klarar övningar jag inte hade gjort förr om åren fastän jag hängde på gymmet så gott som varje dag.

Jag har inte heller lika mycket fokus på hur jag ser ut, istället är det viktigare hur jag känner mej. Stark, smidig och uthållig är viktigare för mej än stora synliga muskler. Att bli mamma hjälpte till mycket. Numera är jag mer tacksam över vad min kropp klarar av och jag är snällare mot mej själv än när jag var yngre och hade ett mycket mera kritiskt öga.

Kanske har åren gjort mej klokare också? 😉

2 reaktioner till “Smoothies året om

Kommentera

