End of season


Jag har varit ute i huset och målat fönsterkarmar i badrummen på morgonen och nu har jag åkt upp till Skyline för att göra några efterlängtade runs. Det är de allra sista veckorna nu på downhill säsongen, den 8:e Maj stänger dom för vintern.

Jag har gått och drömt om en XC bike i flera år nu för att kunna fortsätta cykla terräng under vinterhalvåret. Vi får nästan aldrig snö på marknivå i Queenstown så man kan cykla året om, bara man har en cykel. Men jag har ”bara” en Downhill cykel som namnet skvallrar om, är gjord för att cykla nedför, inte trampa uppför.

Men just nu är det en himla massa saker vi behöver mer än en cykel. Ett middagsbord tex! Fast jag kan ändå inte låta bli att tänka att det jag sparat genom att välja billigare gardiner, tvättstuga samt att måla själv – faktiskt är en hel cykel 😜 Fortsättning följer på den historien….

Kommentera

