Jakten på det perfekta bordet

Igår var jag och barnen ute på middagsbord-jakt större delen av dagen, vi besökte hela 5 möbelbutiker vilket nog faktiskt var varenda en i Queenstown. Nu när jag skriver detta inser jag att vi glömde Arrowtown! Fast det mesta är extra dyrt där, men det kan ändå vara värt ett besök.

Här kommer bilder på några av borden jag tittade på igår:

Det lutar åt att det blir det här bordet. Detta var sista butiken vi var in i, och dom hade även det bästa set-priset för bord och stolar. 

Synd att det var så täckt med grejer men det är ett superfint bord, jag lovar!

Stolarna fastnade jag för redan i butiken innan. Jag älskar kombinationen av country and industrial, trä och metall med andra ord. 


Och hur perfekt vore inte denna säng för ”sleep overs” men även när syrran blir äldre och vuxit ur sin säng. 


Det här bordet med en ovansida i zink metall gillade jag också mycket men det var 1200 dollar dyrare än det första bordet. Stolar exakt likadana men även dom var billigare i den sista butiken/första bilden.


Kolla in mattan, så snygg tycker jag!


Detta är förmodligen det vackraste bordet av dem alla… Men 3600 för ett bord (och två bänkar) känns i dyraste laget. Men visst är det fint? Jag älskar fårplädarna också, får mej att tänka på plädarna vi alltid hade hemma och i bilarna när jag växte upp.

Kommentera

